Aplicacions de les aportacions multimèdia (1)

divendres, 31 d’octubre del 2008

Hola a tots,


Avui, si no ha fallat res, en l'assignatura Història del Cinema i d'Altres Mitjans Audiovisuals fins el 1930 (assignatura troncal de la llicenciatura d'Història de l'Art a la UB i impartida pel professor Josep Lluís i Falcó) han fet una practica molt especial amb el recurs multimèdia de La Production cinèmatographique des frères Lumière. En el moment en què vaig cursar aquesta troncal no vaig fer aquesta pràctica perquè estava matriculada en el grup de la doctora Palmira Gonzàlez. Però durant el curs L'ús de base de dades  com a recurs per a la investigació en Història del Cinema si que vaig tenir l'oportunitat de fer-la.  Explicaré com va ser aquesta experiència.


La sessió es va dividir en dues parts. En la primera, es va fer una petita introducció al cinema dels germans Lumière i es va explicar el funcionament i quines prestacions té la base de dades. En la segona, es va organitzar una actiivitat que consistia en datar uns programes de mà de l'època.




[caption id="attachment_51" align="aligncenter" width="206" caption="Uns dels fulletons que s'havia de datar"][/caption]

Gràcies a les dades que s'obtenien de la base de dades s'havia d'intentar datar alguns fulletons com el que es pot veure a la imatge. Tot i que en la pàgina del Institut Lumière s'explica que aquest és el primer programa del cinematògraf i es pot visionar totes les vistes indicades, consultant la base de dades vam adonar-nos que possiblement no era del tot cert. I es que, segons la base de dades, tots els films eren de finals del 1895, exceptuant Le saut à la couverte que segons la base de dades es va realitzar durant la primavera del 1896. Per tant, tot i ser un dels primers programes de ma, no es pot dir que sigui el primer de tots :)


Però a part d'aquest descobriment, aquell dia vam aprendre com creuar dades per portar a terme les nostres investigacions cinematogràfiques.


Amb el temps, i amb diverses experiències en el camp docent m'he adonat que és més important l'ús dels materials que acompanyen les classes, independentment que siguin dissenyats de manera educativa o no,  que no pas la finalitat amb la qual s'ha creat el material. La pròxima aplicació de les aportacions multimèdia estarà relacionada amb el món dels videojocs.


Que vagi bé!


Núria

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

Deixa una reflexió...